Niečo z Histórie
Chronológia motocyklov
1946 - Prototype
V roku 1946, spoločne so založením inštitútu Technical Institute, sa Soichiro začal zaoberať tajným projektom, ktorý sa v spoločnosti nazýval „Plán M“. Soichiro sa rozhodol prepracovať bývalé armádne motory a to tak, že mohli byť pripevnené k obyčajným bicyklom ako zdroj pomocnej sily. „Plán M“ v podstate obnášal vytvorenie základného motocykla určeného pre širokú verejnosť, ktorý sa jednoducho ovládal, mal dlhú životnosť a dostatočnú silu.
1947 - Model A
Kráčajúci v šľapajách prototypu z roku 1946, Honda vyvinul nový, vzduchom chladený dvojtaktný motor s objemom 50ccm, ako súčasť novej série A. Pohon zadného kolesa bol vyriešený pomocou dlhého pružného remeňa. Tento model vstúpil do histórie pod názvom „KOMÍN“, a to preto, že hlava valca bola umiestnená mimoriadne vysoko a tento bike vydával husté, čierne výfukové splodiny.
1949 - Dream D
Motor zo série A bol vylepšený a stal sa modelovým radom B, a potom radom C s objemom motora 89ccm. Nakoniec bol v roku 1949 Dream D prvý Honda motocykel ľahkej kategórie (motor s objemom 108ccm) dokončený. Honda si bola však vedomá faktu, že “bata-bata“ zvuk znejúci z tohto modelu nie je práve lahodiacou melódiou pre uši zákazníka a v roku 1951 vyvinula svoj prvý štvortaktný priekopnícky motor OHV s objemom 146ccm s označením Dream série E.
1952 - Cub F
Model Cub F bol strojom, ktorý zaistil jej okamžitú rozpoznateľnosť medzi ostatnými strojmi, a to vďaka kombinácii bielej nádrže a červeného motora. Samotná hnacia jednotka bola inštalovaná na zadnom kolese. S týmto jednoduchým, avšak masívne úspešným produktom, sa Honde podarilo stanoviť svoje miesto v motocyklovom priemysle.